TEB Merkez Heyetinin 17.12.2008 tarih ve 36.A.00.3896 sayılı yazısı ile;
T.C. Maliye Bakanlığı Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü tarafından Yıl Sonu İşlemlerine İlişkin 2008 Yılı Merkezi Yönetim Uygulama Genelgesi ( Sıra No: 5 ) 04.12.2008 tarihinde yayımlandığı bildirilmiştir.
Genel bütçeli idareler ile özel bütçeli idarelerin harcama ve yıl sonu işlemlerine ilişkin esaslar belirleyen Genelge’nin 3. maddesinde “Bütçelerin tüm ekonomik kodlarından yapılmış olan giderlere ilişkin ödeme emri belgeleri herhangi bir geciktirmeye meydan verilmeksizin kurumların harcama birimleri tarafından en geç 26.12.2008 Cuma günü mesai bitimine kadar ilgili muhasebe birimlerine ulaştırılacaktır. Bu tarihten sonra hiçbir ödeme emri belgesi ( verilmiş avanslar ile açılmış kredilerin mahsubuna ilişkin işlemler hariç ) işleme konulmayacaktır. Ayrıca, 19.12.2008 tarihinden itibaren kredi izin talepleri değerlendirmeye alınmayacaktır. Bu itibarla, yılın son günlerine ödeme emri belgesi bırakılmamasına azami gayret gösterilecektir.” şeklinde ifade edillmektedir.
Tüm üyelerimize önemle duyurulur.